BIP » URZĄD MIASTA IMIELIN » Referaty i samodzielne stanowiska UM » Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego » Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych » Zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

data publikacji:  15-10-2012 | 14:40
data ostatniej modyfikacji:  10-03-2016 | 12:42
autor dokumentu: Katarzyna Chowaniec
edycja dokumentu: Sabina Stęchły

ZEZWOLENIA NA WYPRZEDAŻ POSIADANYCH ZINWENTARYZOWANYCH ZAPASÓW NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH


 
Podstawa prawna

Ustawa z dnia 26.10.1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz.U. z 2015r., poz. 1286 z póź. zm.)

Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.)


 
Wymagane dokumenty

1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.


 
Opłaty

Opłata za wydanie zezwolenia:


1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
1,4% - wartości sprzedaż zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
2,7% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających powyżej 18% alkoholu.

 

 
Miejsce załatwienia sprawy

Referat Spraw Obywatelskich
I piętro pok. 26

 

Termin załatwienia sprawy

Do 30 dni


 
Sposób załatwienia sprawy

Wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych


 
Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Katowicach za pośrednictwem organu, który decyzję wydał.
 
Odwołanie składa się w Sekretariacie Urzędu.


 
Informacje dodatkowe

Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:
- likwidacja punktu sprzedaży,

- upływ terminu ważności zezwolenia,

- zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,

- zmiana składu osobowego spółki cywilnej,

- nie złożenie do dnia 31 stycznia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonaniem opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach.


Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia.


Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.

 


Tę sprawę można załatwić również elektronicznie poprzez platformę SEKAP, klikając w [link]