BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2011-05-19 10:07:10
MENU PODMIOTOWE / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Urząd Stanu Cywilnego / Wpisanie do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą

WPISANIE DO POLSKICH KSIĄG STANU CYWILNEGO AKTU SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz.1071 z późn. zm.)

Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006 r. (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego aktu sporządzonego za granicą.

2. Oryginał zagranicznego odpisu aktu, który ma być wpisany, względnie kserokopia potwierdzona na zgodność z oryginałem przez organ, który sporządził akt wraz z urzędowym tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.

3. Do wglądu: dokument tożsamości.

Opłaty
Od decyzji - 50,00 zł.

Miejsce załatwienia sprawy
Referat Spraw Obywatelskich

Urząd Stanu Cywilnego

I piętro pokój numer 26

Termin załatwienia sprawy
Do 14 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów. W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego termin może ulec wydłużeniu do 1 miesiąca, a w szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji o wpisaniu zagranicznego aktu do polskich ksiąg stanu cywilnego.

Tryb odwołąwczy
Od decyzji przysługuje odwołanie , które wnosi się do Wojewody Śląskiego w Katowicach , za pośrednictwem tut. kierownika USC w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Informacje dodatkowe
Wpisania treści aktu sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego dokonuje się w Urzędzie Stanu Cywilnego właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały wnioskodawcy lub ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały w kraju. W razie braku takiej podstawy czynności tej dokonuje kierownik Urzędu Stanu Cywilnego właściwy dla obszaru dzielnicy Śródmieście w m.st. Warszawie.

Odbiór decyzji następuje w USC w terminie uzgodnionym lub doręczenie pocztą za potwierdzeniem odbioru. Na wniosek strony wydaje się odpisy aktów stanu cywilnego.

««« powrót