BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2011-05-19 10:01:47
MENU PODMIOTOWE / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Urząd Stanu Cywilnego / Odtworzenie aktu stanu cywilnego

ODTWORZENIE AKTU STANU CYWILNEGO 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29.09.1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz.1071 z późn. zm.)

Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16.11.2006 r. (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty
1. Wniosek o odtworzenie aktu: urodzenia, małżeństwa lub zgonu.

2. Zaświadczenie z USC, w którym akt powinien się znajdować, stwierdzające zniszczenie lub zaginięcie ksiąg.

3. Posiadane dokumenty dotyczące osoby, której dane mają być stwierdzone w odtworzonym akcie.

4. Zaświadczenie z USC Warszawa-Śródmieście i Łódź Śródmieście o nie figurowaniu aktu w księgach posiadanych przez te urzędy - w przypadku, gdy zdarzenie miało miejsce poza obcymi granicami kraju.

5. Do wglądu: dokument tożsamości.

Opłaty

Od decyzji - 39,00 zł.

Miejsce załatwienia sprawy
Referat Spraw Obywatelskich

Urząd Stanu Cywilnego

I piętro pokój numer 26

Sposób załatwienia sprawy
Wydanie decyzji o odtworzeniu aktu stanu cywilnego.

Termin załatwienia sprawy
Do 14 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów. W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego termin może ulec wydłużeniu do 1 miesiąca, a w szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie , które wnosi się do Wojewody Śląskiego w Katowicach , za pośrednictwem tut. kierownika USC w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odbiór decyzji następuje w USC w terminie uzgodnionym lub doręczenie pocztą za potwierdzeniem odbioru.
 

««« powrót