UTRATA DOWODU OSOBISTEGO
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub traty (Dz.U. Nr 112 poz. 1182
Wymagane dokumenty
Brak
Opłaty
Bez opłaty
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Spraw Obywatelskich
I piętro pok. 26
Termin załatwienia sprawy
Bezzwłocznie
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego, unieważnienie dowodu osobistego w ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Informacje dodatkowe
Zgłoszenie utraty dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych - odpowiednio rodzica albo opiekuna lub kuratora ustanowionego przez sąd.
Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną, która czasowo przebywa pod opieką innej osoby niż rodzic lub opiekun ustanowiony przez sąd o utracie dowodu osobistego zawiadamia opiekun faktyczny tej osoby
W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia może dokonać pełnomocnik po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie.
|