BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2011-07-06 09:30:30
BIP / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Działalność gospodarcza / Ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Burmistrza Miasta Imielin / Wpis do ewidencji, zmiana wpisu

 


WPIS DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

 

Od 1 lipca 2011r. do dnia przekazania przez gminę danych przedsiębiorców do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, przedsiębiorcy rozpoczynający działalność gospodarczą składają wnioski CEIDG-1 na dwa sposoby:

  1. w formie elektronicznej - wypełniając samodzielnie formularz elektroniczny, który jest dostępny na stronie internetowej

    www.ceidg.gov.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Ministra Gospodarki lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej - i przesyłając go bezpośrednio do CEIDG

 

DLA TYCH PRZEDSIĘBIORCÓW ORGANEM EWIDENCYJNYM STAJE SIĘ MINISTER GOSPODARKI (zgodnie z ustawą z dnia 02.07.2004r. o swobodzie działalności gospodarczej),

  1.  

    w formie tradycyjnej - wypełniając formularz papierowy i składając go urzędzie miasta zgodnie z miejscem zamieszkania

 

DLA TYCH PRZEDSIĘBIORCÓW ORGANEM EWIDENCYJNYM DO DNIA PRZEKAZANIA DANYCH WSZYSTKICH PRZEDSIĘBIORCÓW Z GMINNEJ EWIDENCJI BĘDZIE BURMISTRZ MIASTA IMIELIN (zgodnie z ustawą z dnia 19.11.1999r. Prawo działalności gospodarczej, które obowiązuje do 31.12.2011r.).

 

 

Wniosek składany w formie elektronicznej powinien zostać podpisany przez przedsiębiorcę:

 

- podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub - podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP lub

 

- podpisem osobistym, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych (opcja na razie niedostępna), lub w inny sposób akceptowany przez system CEIDG umożliwiający jednoznaczną identyfikację osoby przesyłającej wniosek.

 

Wniosek składany w formie papierowej winien zostać:

 

- podpisany osobiście przez przedsiębiorcę przy urzędniku przyjmującym wniosek po okazaniu dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości lub

 

-podpisany przez pełnomocnika przedsiębiorcy po okazaniu pełnomocnictwa do spraw związanych z działalnością gospodarczą oraz dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości pełnomocnika (w przypadku, gdy pełnomocnikiem przedsiębiorcy jest osoba z dalszej rodziny lub osoba obca obowiązuje opłata skarbowa w wysokości 17 zł za złożenie pełnomocnictwa do akt) lub

 

- przesłany listem poleconym do urzędu gminy wraz z notarialnym potwierdzeniem własnoręczności podpisu na wniosku CEIDG-1.

 

W przypadku wniosków w formie papierowej składanych w urzędzie gminy zadaniem urzędnika jest:

 

- sprawdzenie tożsamości przedsiębiorcy,

 

- wydanie przedsiębiorcy potwierdzenia przyjęcia wniosku,

 

- przekształcenie wniosku papierowego na formę elektroniczną

 

- podpisanie wniosku  podpisem elektronicznym,

 

- przesłanie wniosku do CEIDG najpóźniej dnia następnego.

 

 

UWAGA. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), od 1 stycznia 2008r. istnieje obowiązek klasyfikowania działalności gospodarczej według kodów PKD 2007 oraz określania przedmiotu działalności wyłącznie na poziomie podklasy (numer pięcioznakowy: 4 cyfry + 1 litera alfabetu) – PKD dostępna na www.stat.gov.pl

 

 

 

ZMIANA WE WPISIE DO EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

 

Wniosek o zmianę wpisu, dla którego organem ewidencyjnym jest Burmistrz Miasta należy złożyć w terminie 14 dni od dnia zmiany danych. Zgłoszenie zmiany wykonywania działalności gospodarczej przedsiębiorca składa na druku CEIDG-1 i w rubryce "01" zaznacza zaznaczenie znakiem „x" pole nr 2. W polu 2 rubryki 01 należy podać datę powstania zmiany.

 

Każdy wniosek o zmianę danych powinien mieć wypełnione przynajmniej następujące pola: 01.2, 03.3, 03.4, 03.5, 03.6, 03.7.

 

Zmiany danych w rubrykach 03, 04, 05, 07, 08, 09, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 29 oraz polach 06, 10.1, 10.2 10.3, 10.4, 10.5.1, 10.5.2-9, 11.3, 11.4, 11.5, 11.6, 11.7, 11.8.1, 11.8.2-6 dokonuje się poprzez zaznaczenie znakiem „x" kwadratu przy nazwie rubryki/pola i podanie nowego brzmienia całej rubryki/pola.
W przypadku zgłaszania pozostałych zmian, należy zaznaczyć kwadrat przy nazwie rubryki i pola objętego zmianą oraz podać nowe brzmienie zmienianej danej.

 


Zmiany w zakresie rodzajów wykonywanej działalności gospodarczej (PKD2007):

 

- przeważający rodzaj działalności gospodarczej (pole 10.5.1, 11.8.1 i analogiczne) nie może być wykreślony. Może być tylko zastąpiony innym (kwadrat zmiany przy nazwie pola);

 

- pozostałe kody można zmieniać poprzez dopisywanie nowych albo wykreślanie już zbędnych. Podanie, jako zmiana, kodu niewpisanego dotychczas w CEIDG oznacza zmianę polegającą na dopisaniu nowego kodu. W przypadku zamiaru wykreślenia kodu już wpisanego w ewidencji, należy zaznaczyć zmianę, podać wykreślany kod i zaznaczyć kwadrat „wykreślenie".

 

Kolejność podawania nowych/wykreślanych/zmienianych kodów PKD nie ma znaczenia.

 

 

UWAGA. Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), od 1 stycznia 2008r. istnieje obowiązek klasyfikowania działalności gospodarczej według kodów PKD 2007 oraz określania przedmiotu działalności wyłącznie na poziomie podklasy (numer pięcioznakowy: 4 cyfry + 1 litera alfabetu).

 

 

 

 

 

wniosek CEIDG

 


instrukcja wypełniania

 

 

 

««« powrót