BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2012-06-05 11:05:48
BIP / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Dowody osobiste / Utrata dowodu osobistego

UTRATA DOWODU OSOBISTEGO

 

Podstawa prawna


Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub traty (Dz.U. Nr 112 poz. 1182

 

Wymagane dokumenty


Brak

 

Opłaty


Bez opłaty

 

Miejsce załatwienia sprawy


Referat Spraw Obywatelskich

I piętro pok. 26


Termin załatwienia sprawy


Bezzwłocznie

 

Sposób załatwienia sprawy


Wydanie zaświadczenia o utracie dowodu osobistego, unieważnienie dowodu osobistego w ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych

 

Tryb odwoławczy


Nie przysługuje

 

Informacje dodatkowe


Zgłoszenie utraty dowodu osobistego wymaga osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty, a w przypadku małoletnich lub osób ubezwłasnowolnionych - odpowiednio rodzica albo opiekuna lub kuratora ustanowionego przez sąd.

Za osobę małoletnią lub ubezwłasnowolnioną, która czasowo przebywa pod opieką innej osoby niż rodzic lub opiekun ustanowiony przez sąd o utracie dowodu osobistego zawiadamia opiekun faktyczny tej osoby

W przypadku niemożności osobistego stawiennictwa osoby, która utraciła dowód osobisty z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody, zawiadomienia może dokonać pełnomocnik po okazaniu pełnomocnictwa udzielonego na piśmie.



 

 

««« powrót