BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2012-06-05 11:04:32
BIP / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Dowody osobiste / Wymiana dowodu osobistego

WYMIANA DOWODU OSOBISTEGO

 

Podstawa prawna


Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2001 roku Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 lutego 2009r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub traty (Dz.U. Nr 47 poz. 384)

Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)

Wymagane dokumenty


1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego

2. Dwie aktualne, wyraźne fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, odzwierciedlające aktualny wizerunek osoby, której wniosek dotyczy, przedstawiające te osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy,

3. Stary dowód osobisty (do wglądu)

4. Jeżeli dowód osobisty podlega zmianie z powodu zmiany nazwiska, imienia, daty lub miejsca urodzenia, imion rodziców - do wniosku dołącza się odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku osób, które nie zawarły małżeństwa) lub odpis skrócony aktu małżeństwa.

 

Uwaga!


Do wniosku nie dołącza się odpisów skróconych aktów stanu cywilnego, jeżeli zostały sporządzone w Urzędzie Stanu Cywilnego w Imielinie.

W przypadku wymiany dowodu osobistego, jeżeli dane zawarte w dowodzie osobistym nie uległy zmianie, a powyższe odpisy były dołączane do poprzedniego wniosku, ponowne złożenie tych dokumentów nie jest wymagane.

 

Opłaty


Bez opłaty

 

Miejsce załatwienia sprawy


Referat Spraw Obywatelskich

I piętro pok. 26

 

Termin załatwienia sprawy


Do 30 dni

 

Sposób załatwienia sprawy


Wydanie dowodu osobistego

 

Tryb odwoławczy


Nie przysługuje

 

Informacje dodatkowe


1. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście, z wyjątkiem

- osoby małoletniej, która nie ukończyła 13 roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd, poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza; w przypadku gdy małoletni ukończył 5 lat wymagana jest jego obecność przy składaniu wniosku,

- osoby małoletniej, która ukończyła 13 rok życia, a nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd, wymagana obecność małoletniego,

- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składają rodzice albo jeden z rodziców wraz z pisemną zgodą drugiego z rodziców poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza,

- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie, niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd.

2. Dowód osobisty odbiera się osobiście, za wyjątkiem:

- dowód osobisty wydany małoletniemu, który nie ukończył 13 roku życia, odbiera jeden z rodziców lub opiekunów ustanowionych przez sąd,

- dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającego pod władzą rodzicielską odbiera jeden z rodziców,

- dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską odbiera opiekun ustanowiony przez sąd,

- dowód osobisty wydany małoletniemu, który ukończył 13 rok życia, niemającemu obowiązku posiadania dowodu osobistego, odbiera osobiście małoletni albo jeden z rodziców lub opiekun ustanowiony przez sąd.

- dowód osobisty wydany osobie ubezwłasnowolnionej częściowo odbiera ta osoba albo kurator ustanowiony przez sąd.




 

««« powrót