BIP » SERWIS » Rejestr zmian

Treść archiwalna z dnia: 2012-06-05 12:16:06
BIP / URZĄD MIASTA IMIELIN / Referaty i samodzielne stanowiska UM / Referat Spraw Obywatelskich, Urząd Stanu Cywilnego / Dowody osobiste / Unieważnienie dowodu osobistego
UNIEWAŻNIANIE DOWODÓW OSOBISTYCH

 

 

  Zdarzenie powodujące obowiązek unieważnienia dowodu osobistego

  Termin unieważnienia dowodu osobistego

1.Zawiadomienie o utracie, zniszczeniu dowodu osobistego lub przekazanie przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego do urzędu

 z dniem zawiadomienia o jego utracie, zniszczeniu lub z dniem przekazania przez osobę trzecią znalezionego dowodu osobistego

2.Utrata obywatelstwa polskiego przez posiadacza dowodu osobistego

 z dniem utraty obywatelstwa polskiego

 3.Zgonu posiadacza dowodu osobistego

 z dniem zgonu

4.Odbiór nowego dowodu osobistego wydanego w miejsce poprzedniego - jeszcze ważnego

 z dniem odbioru nowego dowodu osobistego

5.Zmiana danych ,które zamieszcza się w dowodzie osobistym

  po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności w przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę, lub

po upływie 4 miesięcy w przypadku obywateli polskich przebywających za granicą


Unieważnienie dowodu osobistego następuje z urzędu w formie czynności materialno - technicznej w systemie wydanych i unieważnionych dowodów osobistych.

 

Dlatego też jeżeli wniosek o wydanie dowodu osobistego w przypadku zmiany danych zamieszczonych w dowodzie ( zmiana nazwiska, adresu itd.) nie zostanie złożony w terminach określonych  w pkt. 5 tabeli będzie  "automatycznie" unieważniony  i może narazić posiadacza na zarzut bezprawnego posługiwania się nieważnym dokumentem.

 

 

Tę sprawę można załatwić również elektronicznie poprzez platformę SEKAP, klikając w [link]

 

 

 

 

««« powrót