ZAMELDOWANIE CUDZOZIEMCA
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (t.j. Dz.U. z 2001 roku Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
1. Wypełniony druk zgłoszenia pobytu stałego lub czasowego cudzoziemca
2. Paszport osoby meldującej się
3. W zależności od rodzaju pobytu: voucher lub zaproszenie,
w zależności od kraju przybycia - wiza, decyzja wojewody zezwalająca na pobyt czasowy lub pobyt stały
4. Dokument, z którego wynika tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie (umowa najmu, wyciąg z ksiegi wieczystej, akt notarialny zakupu budynku itp.).
Opłaty
Nie podlega opłacie
Miejsce załatwienia sprawy
Referat Spraw Obywatelskich
I piętro pok. 26
Termin załatwienia sprawy
Bezzwłocznie
Sposób załatwienia sprawy
Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu
Tryb odowławczy
Nie przysługuje
Informacje dodatkowe
1. Czynności zameldowania dokonuje się w obecności właściciela budynku (do wglądu jego dowód osobisty).
2. Do zameldowania nie jest konieczne osobiste stawiennictwo osoby meldującej się. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności tej może dokonać inna osoba przedstawiając wszystkie wymagane dokumenty.
|